środa, 1 maja 2019

Tort Ptasie Mleczko

Oczekiwania kontra rzeczywistość 


 Dziś wyjątkowo przychodzę do Was z przepisem na mega prosty, szybki i tani tort ptasie mleczko. Przepis na niego znalazłam na jednym z kanałów na YouTube (link znajdziecie poniżej) i powiedziałam sobie dasz radę to zrobić i zrobiłam. Pytanie tylko, czy oczekiwania dorównały rzeczywistości? 


 Lista zakupów: 
- 8 jajek 
- 125 g cukru 
- 300 g cukru pudru 
- 125 g mąki 
- 50 g kakao 
- łyżeczka proszku do pieczenia 
- 100 g masła 
- 100 g gorzkiej czekolady 
+ opcjonalnie 50 g mlecznej czekolady 
- 10 g żelatyny 

 Sposób przygotowania :
 Ciasto : Trzy całe jajka ubijamy ze 125 g cukru na puszystą masę. Dodajemy mąkę, proszek do pieczenia oraz kakao i delikatnie mieszamy. Kiedy masa będzie już ładnie połączona dodajemy 30 g roztopionego masła i wszystko razem łączymy. Wylewamy do tortownicy (ja zrobiłam w blaszce) i pieczemy 20 minut w 180 stopniach. Po upieczeniu zostawiamy do ostudzenia. 
 Pianka : 5 białek ubijamy na sztywną masę z 300 g cukru pudru. Dodajemy rozpuszczoną żelatynę w 100 ml wody. Masę wylewamy na lekko nasączone ciasto i wstawiamy do lodówki. 
 Polewa : 70 g masła rozpuszczamy ze 100 g gorzkiej czekolady (ja dodałam jeszcze 50 g mlecznej). Ostudzoną polewą polewamy ciasto i odstawiamy, najlepiej na całą noc, do lodówki. 


 Podsumowanie : Tort na filmiku wyglądał dosyć efektownie, mój już niekoniecznie 😉 Aczkolwiek wyszedł smaczny, bo nawet nie zdążyłam zrobić mu zdjęcia w całości 😉 Moim zdaniem nie jest to coś, czym zachwycicie gości, powiedzmy na przyjęciu, ale do niedzielnej kawy nada się idealnie. Biszkopt jest idealnie słodki, pianka delikatna, a polewa chrupiąca, jak w tradycyjnym ptasim mleczku. Jego zaletą jest jeszcze fakt, że robi się go szybko, a koszt całości nie jest zbyt wysoki. Wiadomo, że kuchnia nie lubi rutyny i warto od czasu do czasu zrobić coś nowego, nawet jeżeli nie wyjdzie nam to tak, jak kulinarnym youtuberom 😉

 Smacznego!



 Link do filmiku ⬇
https://youtu.be/stZIn3Fi8aM

14 komentarzy:

  1. Prosty przepis, nieskomplikowane składniki - coś idealnego dla mnie! :)
    Skorzystam z przepisu.
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pozdrawiam i dziękuję, że znalazłaś czas, aby do mnie zajrzeć :)

      Usuń
  2. super przepis, chetnie wypróbuje :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Prosty przepis, a zjadłabym

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam ptasie mleczko. Podrzucę przepis mamie.

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo lubię proste przepisy. Myślę, że rodzina i goście byliby zachwyceni jakby jakiekolwiek ciasto mi w końcu wyszło :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Moja mama mówi, że na pewno wypróbuję przepis. 😊

    OdpowiedzUsuń
  7. Ooo, właśnie takiego przepisu ostatnio szukałam! :D Super ciasto ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Przestań haha, Twój tez wygląda świetnie. Na ogół jak widzę tytuł oczekiwania vs rzeczywistość to widzę wszystkie moje nieudane próby z jakimkolwiek DIY. Zresztą jedzenie nie musi wyglądać ważne, żeby było smaczne.

    http://sar-shy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Coś czuję, że będzie to idealny deser na lato - prosty, a jaki efektowny!

    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń

"Pierścionek z cyrkonią" Krzysztof Piotr Łabenda

Recenzja patronacka.   W " Pierścionku z cyrkonią" 💍 Krzysztof Piotr Łabenda odpowiada na pytanie : Czy można przez całe...