piątek, 8 września 2017

"Zakładnik" Przemysław Borkowski

 Psycholog Zygmunt Rozłucki znalazł się w złym miejscu, o złym czasie. A może wręcz przeciwnie? 




 To powinien być dzień, jak każdy inny. Pełen biegnących do pracy ludzi, roześmianych dzieci, szczekających psów. A jednak nie był. Był... inny. 
 Zygmunt Rozłucki zgodził się zastąpić przyjaciela w roli eksperta w programie śniadaniowym. Tuż przed jego planowanym wejściem na antenę dochodzi do zaskakujących wydarzeń. 
 Do studia wdziera się człowiek, który w transmisji na żywo na oczach milionów Polaków bierze zakładników, jednego z nich zabija, odczytuje bezsensowne oświadczenie, po czym sam popełnia samobójstwo. 
 Policja bierze go za wariata i szybko zamyka sprawę. Jednak dociekliwa dziennikarka, Karolina Janczewska (jedna z zakładniczek) namawia psychologa do pomocy w przygotowaniu reportażu o "przestępcy". To mógłby być jej temat życia. 
 Wspólne śledztwo doprowadzi ich do rodzinnej miejscowości zamachowca i tajemniczej śmierci sprzed dwudziestu lat. 
 O co w tym wszystkim chodzi? Dlaczego mąż, ojciec, zwyczajny człowiek popełnił taką zbrodnię? Kim tak naprawdę jest/był tytułowy Zakładnik
A może to dopiero... początek? Odpowiedź Was zaskoczy! 


 WOW! Nie spodziewałam się, że to będzie tak dobra książka. Świetnie skonstruowana fabuła, ciągłe zwroty akcji i intrygujący bohaterowie. Mieszanka wybuchowa.
 I jeszcze te krótkie rozdziały. Każdy książkoholik doskonale zna z doświadczenia założenie, że  "jeszcze tylko jeden rozdział i idę spać" ☺ W przypadku Zakładnika i mnie było tak samo. O, następny rozdział ma tylko 6 stron. Hmm, już późno. Przeczytam go i pójdę spać. O, a ten ma tylko 4 strony. A kolejny tylko 7. Itd.
 I takim oto sposobem od jednego rozdziału do następnego, i następnego, i następnego zrobiła się 4 nad ranem 🕛 Uznałam więc, że nie ma sensu kłaść się na te krótkie dwie godziny, więc postanowiłam zrobić sobie bardzo poranną kawę i skończyć powieść.  Fakt, że przeczytałam tę książkę w jeden dzień (a raczej noc) już o czymś świadczy, prawda?


 Mogłabym pisać o tej powieści długo. Mogłabym skupić się na osobowościach, okolicznościach i konsekwencjach. Mogłabym zacytować kilka naprawdę interesujących fragmentów. Mogłabym napisać o moim zdziwieniu, zaskoczeniu, niedowierzaniu. Mogłabym, ale tego nie zrobię. To nie jest historia, do której przeczytania trzeba zachęcać. To książka, którą po prostu trzeba przeczytać! Bez dyskutowania! I koniec (wielka).

/Ania. 

"Zakładnik"
Przemysław Borkowski 
Wydawnictwo Czwarta Strona 

43 komentarze:

  1. Bardzo fajna zapowiedź. Niebawem wybieram się w podróż, więc sięgnę po tą książkę:)
    www.flare.com.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Premiera tej książki miała miejsce w kwietniu, więc bez problemu można ją zakupić... niemal wszędzie 👍
      http://lubimyczytac.pl/ksiazka/4444282/zakladnik- tutaj znajdziesz opis wydawcy i wykaz księgarni + ceny ☺

      Pozdrawiam cieplutko
      i dziękuję za odwiedziny 😘

      Usuń
  2. Bardzo lubię tego typu książki, z dreszczykiem emocji i tajemnicą. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Niesamowicie zachęcająca recenzja a co najlepsze - mam tą książkę jeszcze nieprzeczytaną na półce :) Chyba czas to zmienić!

    Pozdrawiam, Magda
    https://booksbymags.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie, że czas to zmienić!
      Do czytania marsz 👍 📖 ☺

      Usuń
  4. Na razie nie mam w planach.

    ___
    Pozdrawiam serdecznie ♥♥
    Nie oceniam po okładkach

    OdpowiedzUsuń
  5. Szkoda ze ja nie mam czasu na czytanie bo twoja recenzja jest mocno zachwycajaca :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że moje słowa zachęcają Cię do lektury 📖
      Mam nadzieję, że uda Ci się wygospodarować chociaż chwilkę na czytanie 📖 Jeżeli nie tej, to innej książki ☺

      Pozdrawiam cieplutko 😘

      Usuń
  6. Nie dla mnie :( ale dla mojej teściowej :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Książka wydaje się ciekawa i w moich klimatach!
    Koniecznie muszę ją przeczytać!

    Pozdrawiam,
    http://mareandbook.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Musisz, musisz 👍👍👍
      Jestem przekonana, że nie będziesz żałować ☺

      Usuń
  8. Zapowiada się naprawdę ciekawie, aż chce się czytać! To nie do końca moje klimaty, ale chciałabym dać jej szansę! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zachęcam Cię do sięgnięcia po tę książkę 📖 Ta powieść może Cię mocno zaskoczyć ☺

      Usuń
  9. To nie jest raczej książka dla mnie, rzadko kiedy czytam takie klimaty, ale może kiedyś.
    Pozdrawiam serdecznie,
    Tori Czyta

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja kiedyś czytałam książki tyłko w takich klimatach. Potem zrobiłam dłuuuuuuugą przerwę. Teraz sięgam po kryminały od czasu do czasu i sprawiają mi... więcej radości 👍

      Pozdrawiam cieplutko 🌞

      Usuń
  10. Interesująco się zapowiada, chętnie zwrócę uwagę na tę propozycję czytelniczą. :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Powiem szczerze, że po tej recenzji jestem książka bardzo zainteresowana :D

    OdpowiedzUsuń
  12. Podoba mi się ta recenzja, lubię takie książki. Dorzucam do listy "do przeczytania" :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Podejrzewam, że ta lista i tak już jest długa, więc cieszy mnie fakt, że postanowiłas do niej dopisać książkę z mojego polecenia ☺ 👍👍👍

      Usuń
  13. Wydaje mi się, że czytałam już kiedyś recenzję tej książki, ale Twój sposób spojrzenia na nią jest zupełnie inny ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Książka interesująca, aczkolwiek chyba nie dla mnie ;)

    Pozdrawiam,
    Bookomaniaczka :*

    OdpowiedzUsuń
  15. ,,Mogłabym pisać o tej powieści długo.'' trochę na to liczyłam - na długą recenzję, z której dowiem się nieco więcej, bo po tych dwóch czy trzech krótkich akapitach (nie licząc oczywiście opisu) nie do końca wiem, czy chcę to przeczytać, czy też nie...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W tym przypadku wolałam długo nie pisać, bo nie chciałam się niechcący wygadać. Czasami jedno słowo za dużo przynosi odwrotny efekt.

      Usuń
  16. Świetna recenzja i widać, że książka wywarła na Tobie ogromne wrażenia. :) Niestety nie jest w moich książkowych klimatach i raczej nie przeczytam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, ta książka wywarła na mnie ogromne wrażenie i z niecierpliwością czekam na dalsze losy głównych bohaterów ☺

      Pozdrawiam cieplutko i dziękuję za poświęcony czas, mimo tego, że to nie Twoje klimaty 😘

      Usuń
  17. Wow. Nigdy nie słyszałam o tej książce, nawet o tym autorze! A szkoda, bo książka zapowiada się bardzo apetycznie :) Kryminały, to ostatnio moje faworyty, a polskich autorów (w dodatku dobrze piszących, jak wnioskuję po Twojej recenzji!) należy wspierać i tym o to sposobem, powiększyłaś moją listę 'to be read'.

    Pozdrawiam :)
    jakaczuszka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Autora tej książki większość kojarzy z kabaretu ☺
      Chociaż przyznam, że ja zdecydowanie wolę go w wersji... książkowej 😂

      Dzięki za odwiedziny 😘

      Usuń
  18. Bardzo przekonująca recenzja, lubię takie trzymające w napięciu kryminały, a że do tego napisany przez polskiego autora, to tym bardziej dodaję go na swoją listę :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Recenzja bardzo ciekawa i z pewnością zachęca do lektury, ale na razie się wstrzymam. ;)Niezmiernie się cieszę, że na blogach widać coraz więcej polskich powieści.

    Pozdrawiam Iza
    Niech książki będą z Tobą!

    OdpowiedzUsuń
  20. Brzmi fajnie, może się skuszę :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam. Ciekawa historia, którą świetnie się czyta ☺

      Usuń
  21. Nie wiem dlaczego, ale czytam bardzo mało kryminałów mimo, że je lubię XD Czas to zmienić! A ta pozycja bardzo mnie ciekawi :)
    Pozdrawiam :P
    http://czytaniejestmagiczne.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  22. Recenzja bardzo kusi, będę mieć tę powieść na uwadze ;)

    OdpowiedzUsuń
  23. chętnie sięgnę po taki mocniejszy klimat bo ostatnio tego u mnie brakuje

    OdpowiedzUsuń
  24. To nie dla mnie, mimo że brzmi kusząco ;) Pozdrawiam Książkowa Dusza

    OdpowiedzUsuń

"Pierścionek z cyrkonią" Krzysztof Piotr Łabenda

Recenzja patronacka.   W " Pierścionku z cyrkonią" 💍 Krzysztof Piotr Łabenda odpowiada na pytanie : Czy można przez całe...