sobota, 16 września 2017

Mój pierwszy raz...

 To był lipiec. Tego jestem pewna. 


źródło zdjęcia: tapeciarnia.pl

 Wtedy to właśnie Hania z  Nie oceniam po okładkach nominowała mnie do pierwszego w moim życiu LBA. 
 Jesteście ciekawi, jakie pytania wymyśliła oraz jakich ja udzieliłam odpowiedzi? 
 W takim razie kawa/ herbata w dłoń i przyjemnego czytania ☺


1. Ulubiona książka z dzieciństwa?
Zdecydowanie "Królewna Śnieżka i siedmiu krasnoludków" - szalałam za księciem 😂 Ach, te pierwsze miłości ❤
2. Czym jest dla Ciebie książka?
Nieodłącznym elementem życia. 
3. Książka, która wywołała w Tobie największe emocje to?
"W rytmie passady" Anny Dąbrowskiej. 
4. W jakim miejscu najbardziej lubisz czytać?
Na równi najbardziej lubię czytać w łóżku (w nocy) i w kuchni (przy porannej kawie). 
5. Czy pożyczasz swoje książki innym?
Tak, nie mam z tym problemu, chociaż strasznie za nimi tęsknię kiedy są poza domem. 
6. Czy słuchasz audiobooków?  Dlaczego tak/nie?
Nie, bo nie potrafię się skoncentrować. Ja muszę mieć literki przed oczami. Czuć zapach papieru. Słyszeć szelest stron. 
7. Najgorsza książka, jaką przeczytałaś to?
"Ława przysięgłych" Grishama. 
8. Który bohater literacki najbardziej Ciebie przypomina?
Chyba jeszcze na takiego nie trafiłam. 
9. Wymień trzy książki, które najbardziej zapadły Ci w pamięć. Dlaczego akurat te?
Wspomniana już wcześniej powieść Ani Dąbrowskiej, czyli "W rytmie passady" - po tylu wylanych łzach nie sposób jej zapomnieć. 
Na długo zapamiętam też "Moje śliczne" Karin Slaughter, bo w trakcie jej czytania byłam po prostu przerażona ludzkim okrucieństwem. 
A trzecia (i czwarta)? Na zawsze zapamiętam też historie opisane w moich patronatach medialnych ("Wizaż śmierci" Ewy Dudziec oraz "Jak feniks z popiołów" Grety Gulsen), bo mimo że ich nie napisałam, traktuję je trochę jak takie moje książkowe dzieci. Zawsze będą one miały honorowe miejsce zarówno na mojej półce jak i w moim sercu. 
10. Książka idealna na poprawę humoru to?
Komedia 😂 
11. Czy planujesz w tym roku przeczytać daną liczbę książek? Jeżeli tak, to jaką?
W styczniu założyłam sobie, że przeczytam w tym roku 100 książek. W lipcu przy 52 przestałam liczyć ☺ Ale myślę, że osiągnę swój czytelniczy cel ☺

 Uff, udało się! Haniu, dziękuję ☺
To było bardzo ciekawe doświadczenie! 


 A teraz czas na moje pytania ☺
1. Czy pamiętasz książkę, którą jako pierwszą przeczytałaś samodzielnie? 
2. W jakich książkach gustujesz obecnie? 
3. Która książka według Ciebie ma najpiękniejszą okładkę? 
4. Która książka według Ciebie ma z kolei najbrzydszą okładkę? 
5. Lecisz sama na miesięczny pobyt na bezludną wyspę i możesz zabrać ze sobą tylko jedną książkę. Którą wybierzesz i dlaczego? 
6. Dokończ zdanie: Kiedy nie czytam to... 
7. Ebook czy tradycyjna książka? 
8. Jaką książkę poleciłabyś osobie, która jest dopiero na początku przygody z czytaniem? 
9. Twój ulubiony/a polski/a autor/ka to? 
10. Fenomenu którego pisarza (bądź pisarki) nie jesteś w stanie zrozumieć? 
11. Jaka książka zajmuje pierwsze miejsce na Twojej liście "must have" (lub jak kto woli "must read")? 

 Nominuję:

Przyjemnej zabawy!!!

/Ania. 

33 komentarze:

  1. Bardzo ciekawe odpowiedzi, muszę przyznać, że przyjemnie mi się czytało :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Cieszę się, że w końcu się zmobilizowałaś i odpowiedziałaś na moje pytanka. :* :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Faktycznie, troszkę mi się zeszło z napisaniem tego wpisu, ale wreszcie jest 😊
      Jeszcze raz, dziękuję za nominację 😘

      Usuń
  3. Lubię takie posty bo można bliżej poznać blogera :)
    Dziękuję za nominację :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wielu ciekawych rzeczy się o Tobie dowiedziałam! Czekam w takim razie na kolejne LBA :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Już od jakiegoś czasu chce przeczytać W rytmie passady, a jak przeczytałam, ze wywołuje tyle emocji to chyba muszę szybko się za nią zabrać :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z czystym sumieniem polecam Ci książkę Ani 📖 Myślę, że nie będziesz żałować ☺

      Usuń
  6. ciekawe odpowiedzi i ciekawe pytania dla kolejnych uczestniczek

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo ciekawe odpowiedzi, pozdrawiam. :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Wymyśliłaś bardzo ciekawe pytania. Mam nadzieję, że nominowane osoby na nie odpowiedzą ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też mam taką nadzieję ☺
      Zdradzę, że najbardziej czekam na odpowiedzi na pytanie 11 ☺
      Jestem baaaardzo ciekawa tych pierwszych miejsc ☺

      Usuń
  9. Ciekawe pozycje książkowe. Nie wszystkie są mi znane więc już uzupełniam swoją listę książek do przeczytania na ten rok:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo dziękuję za nominację <3 Wymyśliłaś świetne pytania :)
    Pozdrawiam :P
    http://czytaniejestmagiczne.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. Z takich tagów można dużo się dowiedzieć o osobach, proszę nie nominować mnie bo nie nadaje się i nie mam o czym pisać.

    OdpowiedzUsuń
  12. Uwielbiam czytać LBA i poznawać ludzi ^^ Pozdrawiam Książkowa Dusza

    OdpowiedzUsuń
  13. Nie znam "W rytmie passady", ale chyba muszę to nadrobić skoro to taki świetny tytuł :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Ciekawe odpowiedzi, ciekawe pytania :D

    Pozdrawiam,
    Bookomaniaczka :*

    OdpowiedzUsuń
  15. Jaki clickbait! :D Byłoby fajnie, gdyby udało Ci się wzbogacić to jakimiś dodatkowymi zdjęciami. Coś fajnego dla oka zawsze jest mile widziane.

    Pozdrawiam Iza
    Niech książki będą z Tobą!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślałam o dodaniu zdjęć, ale doszłam do wniosku, że skoro sporo ich w recenzjach, to teraz Wam oszczędzę widoków moich antyfotograficznych umiejętności 😂😂😂
      Ale skoro są tak "pożądane" następnych razem o nich pomyślę ☺

      Usuń
  16. Nienawidzę takich clickbaitowych tytułów, ale pomijając już to życzę powodzenia w swoim celu. Ja ustaliłam sobie 52 książki i przyznam, że może być mały problem z tym wyzwaniem przy moim aktualnym tempie czytania.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pozwolę sobie na kilka słów wyjaśnienia ☺
      Ci, co śledzą mój blog wiedzą, że ja (poza wyjątkiem jednej recenzji) nie stosuję clickbaitowych tytułów (nic też jednak do nich nie mam).
      W tym konkretnym przypadku zrobiłam to jednak świadomie - chciałam się przekonać, czy faktycznie tego typu tytuły przyciągną większą liczbę czytelników 📖
      To był mój... eksperyment ☺

      Usuń
  17. Ciekawe odpowiedzi ;3 http://zaczytanaweni.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

"Pierścionek z cyrkonią" Krzysztof Piotr Łabenda

Recenzja patronacka.   W " Pierścionku z cyrkonią" 💍 Krzysztof Piotr Łabenda odpowiada na pytanie : Czy można przez całe...